Hodinové pásmo s diskusí věnované poslechu toho nejlepšího ze světa podcastu a audio storytellingu. Kurátorují a moderují dánská dokumentaristka Brit Jensen a sound designer, teoretik a pedagog FAMU Martin Ožvold.
Žijeme v době asi zatím největší audio revoluce. Všichni posloucháme audio programy sdružené pod vše zahrnujícím termínem “podcasting”. Základním rozhraním mezi tvůrcem a posluchačem jakéhokoliv audio programu je “poslech a poslouchání”.
Poslouchání příběhů při praskání ohně, podvečerní poslechy přímých přenosů rozhlasových her nebo sportovních utkání, sdílená samota se sluchátkama na hlavě. Poslech je, byl a bude stále se vyvíjející forma rituálu.
Naší misí je forma společného poslechu a reflexe společných zážitků. Věříme, že auditivní formy umění jsou určeny ke sdílení nevyslovitelných kódů bytí a základem rozvíjení těchto forem je poslouchání děl jiných autorů.
Brit Jensen je audiodokumentaristka a dramaturgyně s dánském původem. Pro Český rozhlas dramaturgovala sérii Zhasni!, vůbec první podcast z produkce ČRo, jako dramaturgyně stála také za dokumentárními cykly DokuVlna, DokuMomenty a dalšími podcasty a audioseriály. Spolu s novinářkou Magdalenou Sodomkovou natočila v 2018 první český true crime podcast Matematika zločinu.
Po odchodu z Českého rozhlasu v posledních letech soustředí svoje síly na tvorbu nezávislých dokumentárních podcastů: V roce 2020 vytvořila pro Audionaut spolu s Jiřím Slavičínským a Martinem Ožvoldem cyklus Anatomie strachu, o rok později natočila ve spolupráci s novinářkou Zuzanou Vlasatou pro Deník referendum investigativní podcast Akce olej, který v roce 2022 získal novinárskou cenu. Za audiodokumentární seriál Yusra plave o život získala v roce 2016 novinářskou cenu a vysílala jej i
BBC, v letech 2018 a 2020 vyhrály její projekty Matematika zločinu a Anatomie strachu ocenění Prix Bohemia Radio. V roce 2021 pak Brit vyhrála první cenu na mezinárodní soutěži HearSay s pořadem Lockdown in Stereo.
Zvukový svět byl a je pro Brit to nejlepší místo, kde pobývat. Během zhruba 15 let postupně natáčela desítky audiodokumentů a podcastů pro britské, dánské, australské i české rozhlasové stanice. Brit má za sebou učení na řadě festivalů a vysokých škol, například na dokumentárním festivalu Ji:hlava, CPH:Dox v Kodani, Šrámkově Sobotce, univerzitě Karlově v Praze nebo Univerzitě Palackého v Olomouci.
http://www.britjensen.dk/in-english.html
http://www.britjensen.dk/mentions.html
Martin Ožvold je hudební skladatel, zvukový dizajnér a kmenový pedagog Katedry zvukové tvorby FAMU. Mezi jeho najvýznamnejší podcasty patří doma i v zahraničí oceňovaná true crime série Matematika Zločinu nebo Anatomie Strachu. Spolupracuje s Českým rozhlasem, londýnským Radio Resonance FM nebo BBC Radio.
Od roku 2019 je kmenovým pedagogem na Katedře zvukové tvorby FAMU, kde přednáší Teorii zvukové tvorby. Jako externí pedagog působí na Prague College, kde vyučuje zvuková umění v kontextu multimediální tvorby. Je vyhledávaným přednášejícím, hostujícím pedagogem nebo lektorem workshopů na významných českých i zahraničních univerzitách, konferencích nebo festivalech. Prezentoval nebo přednášel například na Universität der Künste Berlin nebo na Sheffield Doc fest. Oblastí jeho vědeckého zájmu a výzkumu je kulturní historie zvukového dizajnu a
elektro- akustické zvukové tvorby, histografie elektronická hudby a v neposlední řadě metodologie výuky zvukové tvorby a popularizace audiokultury.
Mezi jeho nejvýraznější a oceňované umělecké výstupy patří hudba k inscenaci Holly Roth pro Slovenské národní divadlo, improvizační tvorba se souborem živého programování Birmingham Ensamble for Electroacoustic Research a zvukový koncept, hudba a spolupráce na scénáři pro film The Sound Is Innocent, který režírovala jeho manželka Johana Ožvold. Je spolu zakladatel platformy ZVUK. Jako zvukový dizajnér se podílel na podcastu Matematika zločinu autorek Brit Jensen a Magdaleny Sodomkové. Spolupracuje s Českým rozhlasem, londýnským Radio Resonance FM nebo BBC Radio.
Jako zvukový dramaturg a zvukový designer pro společnost Bionaut Films, pro kterou vytvořil zvukový dizajn k audio seriálům Anatomie strachu, Terapie sdílením - Průvodce moderními vztahy. Podílel se na zvukovém dizajnu koprodukčního celovečerního hraného filmu Runner (“Bėgikė” ) litevského režiséra Andriusa Blaževičiuse a celovečerního hraného debutu českého režiséra Emila Križky Hrana Zlomu.