HYB4 Hudba: HYBRID SESSIONS #36

HYB4 Hudba: HYBRID SESSIONS #36HYB4 Hudba: HYBRID SESSIONS #36
Datum
Datum
11
.
1
.
2024
–⁠
12
.
1
.
2024
Čas
Čas
20:30
–⁠
0:00
Místo
Místo
E.0 Sál
Pořadatel
Pořadatel
Kampus Hybernská z.ú.
Druh akce
Druh akce
Hudba
Přístupnost
Druh akce
Bezbariérové
Pro děti
English friendly
Vstupné
Vstupné
Zdarma
Doprovodný program
Doprovodný program
Ne

Hybrid Sessions je každoměsíční událost konající se v Kampusu Hybernská. Akce vždy začíná kratším improvizačním vystoupením dvou hudebníků, kteří spolu nikdy v takovéto konstelaci nehráli a kteří – ideálně – přicházejí z různých hudebních scén. Po koncertě následuje jam session, který je otevřený všem hudebníkům bez ohledu na žánrové zaměření. Chceme vytvořit prostředí pro kreativní tvorbu v přítomném okamžiku, nic není předem určené, jediným očekáváním je vysoká úroveň bytí v přítomnosti. Základní backline (bicí, kytarová komba, PA, klavír) je zajištěn.

Od října jsme otevřeni Vašim návrhům na složení kapel, nicméně nadále chceme, aby akce zůstala experimentální otevřenou platformou, tudíž bychom se rádi vyhnuli vystoupením již existujících těles.

Martin Režný hraje na elektroniku a moduláry sólově nebo v improvizujích sestavách (Säkkikangas, Sklo, Wohrre, Furuburasuto, OUTbetweIN) v škále od zahlcujícího hluku až po téměř nezachytitelné zvuky (Koncert pro zvěř na ČRo Vltava). Kazety a vinyly vydává u Korobushka records. Je členem spolku Bludný kámen, pořádá koncerty v Antikvariátu a klubu Fiducia, festival Hlukovae mystéria atd.

Pavel Zlámal je interpret, improvizátor, autor hudby. Absolvent konzervatoře v Teplicích, magisterského a doktorského programu na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. V průběhu studií strávil dva roky na Sibelius Academy Helsinki (FIN), mimo hlavní obor - klarinet - studoval a rozvíjel též hru na basklarinet a saxofon. Kromě vážné hudby se v průběhu studií stále více věnoval hudbě moderní a soudobé, taktéž hudbě jazzové a experimentální. Účastnil se mnoha mezinárodních mistrovských kurzů, jazzových i experimentálních workshopů.

Nejen v rámci doktorského studia se zabýval a dále soustředí svou pozornost a praktickou aktivitu na hudbu soudobou a experimentální s výrazným zaměřením na oblast volné improvizace. Disponuje širokým virtuózním klarinetovým repertoárem světových skladatelských osobností (mimo klasických děl W.A.Mozarta, C.M.von Webera, R.Schumanna, A.Coplanda a pod., též moderních soudobých jako: C.Nielsen, K.Stockhausen, L.Berio, E.Denisov, P.Boulez, F.Donatoni, C.Ambrosini, B.Mantovani, A.Berg, G.Scelsi, I.Stravinskij, John Adams, John Corigliano, aj.). Premiéroval dedikovaná díla Petera Grahama: Broken Concerto (2012), chrámovou skladbu Death has a smile on its face (2014), COAX (2015); nebo klarinetovou sólovku Michala Nejtka Tasted Thoughts (2015). Kromě sólové koncertní činnosti v oboru soudobé a experimentální hudby spolupracoval s hudebníky jako např.: Rod Paton, David Dorůžka, Peter Evans, Bernadette Zeilinger, Peter Graham, Nicolas Collins, Hilary Jeffery, Didrik Ingvaldsen, Dag Magnus Narvessen, Chris Heenan, Ivan Palacký a dalšími. Stálé improvizační duo pak tvoří s kontrabasistou George Cremaschi (USA).

Jako všestranný hráč a improvizátor účinkuje s hudebními tělesy na poli hudby vážné, populární, jazzové i experimentální: prošel angažmá orchestru Národního Divadla Brno, Městského Divadla v Brně, v současnosti působí v sestavě brněnského big bandu B-Side Band, The Fireballs & Gone Hepsville (authentic & original 50’s rock’n’roll band). Je etablovaným hráčem na jazzové scéně jako autor, leader i sideman. Byl členem mezinárodního projektu ÖNCZkekvist improvising orchestra, s nímž natočil CD ve vídeňském rozhlase, spolupracuje s Pražským Improvizačním Orchestrem, orchestrem BERG, Brno Contemporary Orchestra i s Filharmonií Brno.

Mimo to je zakladatelem a vedoucím vlastních seskupení: Next Phase (avantgarde-jazz), Brno Improvising Unit (experimental/free music), Pavel Zlámal & PQ, či improvizační Divergent Connections Orchestra - se všemi již vydal CD. Alba vydal také s dalšími svými projekty: Heterofón, ZKKP, Brünnwerk. Na brněnské scéně vede koncept řízených/dirigovaných jamsessions „Broken Jam“.

Je autorem vlastní hudby: kromě repertoáru vlastních kapel, grafických a konceptuálních partitur, drobných jazzových skladeb, má na svědomí zatím neukončený cyklus „Way of Consideration“ pro sólové nástroje (klarinet/basklarinet/saxofony), jehož výběr premiéroval na festivalu Music Olomouc 2015, nebo rozsáhlejší 40-ti minutový opus pro solo saxofon "Horizon of the 7th" napsaný pro brněnský festival Expozice Nové Hudby 2016. V roce 2019 napsal na objednávku Brno Contemporary Orchestra několikadílnou skladbu "Organisations for small orchestra & solo saxophone". S Brünnwerkem je též autorsky podepsán pod hudbou k divadelnímu představení "Pravidla bincárny" v brněnském divadle Husa na provázku.

Účinkoval jako sólista i člen rozmanitých formací na festivalech soudobé a experimentální hudby mj. Expozice Nové hudby, Alternativa, vs.Interpretation, Nová hudba plus, Ostravské dny, Music Olomouc, Art's Birthday, Hear Me!, Festival Ošklivé hudby, Jazz Goes to Town, JazzfestBrno, aj.

Dosažené zkušenosti úročí též jako pedagog nejen na brněnské JAMU.

---

Hybrid Sessions is a monthly series at Kampus Hybernská. We feature an opening improvised duo set with two musicians coming from different backgrounds to form a new constellation. Afterwards, we host a jam session open to all musicians, regardless of their background. We want to create an open environment where musicians feel free to be creative in the moment, nothing is predetermined and the only expectation is a high level of presence. A basic backline is provided. 

Additionaly we’re open for people to suggest the line up so it doesn’t have to be currated by us anymore. We want to keep Hybrid Sessions being a platform for experimenting so please: no already existing bands.

Foto: Anna Baštýřová

Virtuální výstava

Galerie

No items found.

Záznam série

Podívejte se na záznam celé série.

Doprovodný program

No items found.
January 12, 2024