Zahájení: 1. 3. v 19 hodin
Otevírací doba: Po–St – 16:00–19:00
S Igorem Grimmichem je neodmyslitelně spjatá městská krajina. Setkáváme se u něho s různými pohledy na sídliště či koridory a zejména s
všudypřítomným geometrickým řádem. Avšak naprosto stejně je s ním spjatá i snaha zaznamenávat lidské osudy, které se ve městech, periferiích či ubikacích odehrávají. Pozorování života lze u Igora považovat za jakousi
snahu vyrovnat se s tím, co se okolo nás odehrává. Nejedná se tedy o
obrazy, které by byly únikem do jiného světa, nýbrž tyto obrazy jsou
Igorovým projevem angažovanosti v sociálně-politické problematice.
Když Igor vidí různé obavy, nespravedlnosti nebo společenské hrozby,
snaží se zachytit napětí, které je v těchto situacích ve vzduchu.
Zároveň se však Igor snaží s těmito tíživými a pro aktéry často
osudovými událostmi se vyrovnat, přeci jen co kdyby se stal jejich
součástí. V tomto momentu přestává být malířem dané dramatické situace a
stává se jejím pomyslným divákem. Analyzuje ji, avšak ne tak, že by se
do vyobrazených postav pokoušel vcítit. Spíše Igora zajímá
opodstatněnost celého toho dění, jehož je svědkem, a případně ho
zpestřuje špetkou humoru. Na směšnost výjevu ale Igor poukazuje už zas z
pozice malíře, takže v obrazech je nakonec sebevyhrocenější situace
často okořeněna různými groteskními a absurdními prvky.
Taková je i nejnovější série Igorových obrazů Prudká vášeň. Prudkou
vášní jsou zde myšleny různé projevy zmanipulovaného davu a společenský rozvrat, přičemž Igorovy byla inspirací napjatá společenská atmosféra v posledním půl roce, která ještě vygradovala závěrem prezidentské kampaně. Jsou to obrazy, které tedy snad nepředvídají budoucnost, ale spíše trefně glosují, kam by se společnost mohla uchýlit, kdyby se v nastaveném trendu z posledních měsíců nadále pokračovalo. A jsou to i obrazy, které se ohlíží na podobné scény z nedávné i dávné historie, přičemž Igor částečně nacházel možnosti řešení prostoru a stylizace například v Uccellových obrazech Bitva u San Romana či Lov v lese.