HYB4 Film: Spotřební imaginace státního socialismu, Reklama v Československu 1948–1989

HYB4 Film: Spotřební imaginace státního socialismu, Reklama v Československu 1948–1989HYB4 Film: Spotřební imaginace státního socialismu, Reklama v Československu 1948–1989
Datum
Datum
6
.
3
.
2023
–⁠
6
.
3
.
2023
Čas
Čas
19:00
–⁠
23:00
Místo
Místo
C.0 Čítárna
Pořadatel
Pořadatel
Kampus Hybernská z.ú.
Druh akce
Druh akce
Literatura
Přístupnost
Druh akce
Bezbariérové
Pro děti
English friendly
Vstupné
Vstupné
Zdarma
Doprovodný program
Doprovodný program
Ne

Socialistická reklama se obvykle definuje jako opak reklamy kapitalistické. Nejčastěji proto, že primárně neměla směřovat k zisku, vytvářet konkurenci a budovat identitu značky, naopak měla působit výchovně a racionálně, osvobozovat od komoditní estetiky. Jak reklamní branže fungovala v poválečném Československu a jak se výše uvedené požadavky promítaly do reklamních obrazů, se snaží vysvětlit nová mezioborová publikace Spotřební imaginace státního socialismu editorů Ondřeje Táborského a Lucie Česálkové. 

Kniha pokrývá celé spektrum médií reklamy (od inzerce, rozhlasu, filmu a televize, přes plakátovou grafiku, fotografii, neony, obaly a výlohy až k výstavnictví) a zdůrazňuje, že státně-socialistickou spotřební komunikaci významně ovlivňovala jak dobová socio-ekonomická situace, tak vyvíjející se pole reklamních institucí, ale též stav mediálních technologií a rutiny práce v jednotlivých uměleckých odvětvích. 

Uvedení publikace bude doprovázeno komentovanou projekcí dobových audiovizuálních reklam. 

Virtuální výstava

Galerie

No items found.

Záznam série

Podívejte se na záznam celé série.

Doprovodný program

No items found.
March 6, 2023