Socialistická reklama se obvykle definuje jako opak reklamy kapitalistické. Nejčastěji proto, že primárně neměla směřovat k zisku, vytvářet konkurenci a budovat identitu značky, naopak měla působit výchovně a racionálně, osvobozovat od komoditní estetiky. Jak reklamní branže fungovala v poválečném Československu a jak se výše uvedené požadavky promítaly do reklamních obrazů, se snaží vysvětlit nová mezioborová publikace Spotřební imaginace státního socialismu editorů Ondřeje Táborského a Lucie Česálkové.
Kniha pokrývá celé spektrum médií reklamy (od inzerce, rozhlasu, filmu a televize, přes plakátovou grafiku, fotografii, neony, obaly a výlohy až k výstavnictví) a zdůrazňuje, že státně-socialistickou spotřební komunikaci významně ovlivňovala jak dobová socio-ekonomická situace, tak vyvíjející se pole reklamních institucí, ale též stav mediálních technologií a rutiny práce v jednotlivých uměleckých odvětvích.
Uvedení publikace bude doprovázeno komentovanou projekcí dobových audiovizuálních reklam.