HYB4 Film: Spotřební imaginace státního socialismu, Reklama v Československu 1948–1989

HYB4 Film: Spotřební imaginace státního socialismu, Reklama v Československu 1948–1989HYB4 Film: Spotřební imaginace státního socialismu, Reklama v Československu 1948–1989
Date
Date
6
.
3
.
2023
–⁠
6
.
3
.
2023
Time
Time
7:00 pm
-
11:00 pm
Place
Place
C.0 Čítárna
Organizer
Organizer
Kampus Hybernská z.ú.
Type of action
Type of action
Literature
Accessibility
Type of action
Accessible
For children
English friendly
Admission
Admission
Zdarma
Accompanying program
Accompanying program
No

Socialistická reklama se obvykle definuje jako opak reklamy kapitalistické. Nejčastěji proto, že primárně neměla směřovat k zisku, vytvářet konkurenci a budovat identitu značky, naopak měla působit výchovně a racionálně, osvobozovat od komoditní estetiky. Jak reklamní branže fungovala v poválečném Československu a jak se výše uvedené požadavky promítaly do reklamních obrazů, se snaží vysvětlit nová mezioborová publikace Spotřební imaginace státního socialismu editorů Ondřeje Táborského a Lucie Česálkové. 

Kniha pokrývá celé spektrum médií reklamy (od inzerce, rozhlasu, filmu a televize, přes plakátovou grafiku, fotografii, neony, obaly a výlohy až k výstavnictví) a zdůrazňuje, že státně-socialistickou spotřební komunikaci významně ovlivňovala jak dobová socio-ekonomická situace, tak vyvíjející se pole reklamních institucí, ale též stav mediálních technologií a rutiny práce v jednotlivých uměleckých odvětvích. 

Uvedení publikace bude doprovázeno komentovanou projekcí dobových audiovizuálních reklam. 

Virtuální výstava

Galerie

No items found.

Záznam série

Podívejte se na záznam celé série.

Doprovodný program

No items found.
March 6, 2023