Kampus Hybernská
Sustainability

Kampus je plný kreativních lidí. Upcyklovaný merch je naše chlouba, říká vedoucí Infocentra

Gabriela Šimková je součástí Kampusu Hybernská tři roky. Stará se o chod Infocentra, prodej lístků na akce i upcyklovaný merch. Co jí do Kampusu přivedlo a které akce v Hybernské 4 patří k nejoblíbenější? Přečtěte si v rozhovoru.

12.12.2024
Magdaléna Daňková
Kampus je plný kreativních lidí. Upcyklovaný merch je naše chlouba, říká vedoucí Infocentra

Jak dlouho pracuješ v Kampusu a co tě do něj nalákalo?

V Kampusu pracuji tři roky. Věděla jsem o něm už dříve, nastupovala jsem ale v období mnoha změn a rekonstrukce. Od začátku se mi líbily myšlenky Kampusu, jeho multifunkčnost a kreativní lidé, kteří se v něm pohybují a pracují. 

Čím je podle tebe Kampus specifický?

Kromě zmiňované multifunkčnosti jsou mně samotné velmi blízké také myšlenky upcyklace a recyklace, které tady zastáváme. Sama jsem třeba na začátku 90. let s kamarádkou rozjížděla swapy oblečení. Pořádaly jsme je vždycky u nějakých kamarádek potom, co jsem se vrátila z pobytu v Americe. Jsem ráda, že swapování je stále populární i u nás v Kampusu. A mám ráda i to kulturní prostředí, koncerty, divadlo a dvě naše galerie.

Pracuješ v Infocentru, staráš se o lístky a taky udržitelný merch. Co tě na tvojí práci nejvíc baví?

Nejvíc mě baví ta kreativní část práce, což je vymýšlení merche a upcyklovaných zápisníků. Další část mojí práce je zadávání akcí GoOut, jejich kontrola a vyúčtování. 

Proč má Kampus udržitelný merch a kdo jsou naši dodavatelé?

Když jsem do Kampusu přišla a merch tady nebyl, řešilo se, co by se dalo využít pro propagaci. Řekli jsme si, že máme spoustu materiálů z uplynulých výstav, bannerovinu a tak jsem navrhla, ať tento materiál nějak dále zpracujeme. Takže jsme vymysleli zápisníky ze starých plakátů, které nám vyrábí firma Skoba. Další druh merche vznikl z banneru, který sloužil jako plachta na šachtu výtahu do 4. patra v budově A. Autorem návrhu potisku je Filip Kazda (vedoucí HYB4 Galerie, pozn. red.). Dřív jsme na výrobě merche z recyklovaného banneru spolupracovali s neziskovou organizací Mary Up, která pracovala i se sociálně vyloučenými skupinami lidí. Banner umyli, vyžehlili, připravili na výrobu a nakonec produkty ušili. Teď na výrobě upcyklovaného merche spolupracujeme s pardubickou neziskovkou CEDR (Centrum duševní rovnováhy). Výrobky měly a stále mají velký úspěch, zápisníky se pravidelně vyprodávají. 

Kde si lidi upcyklovaný merch Kampusu Hybernská mohou koupit?

V Infocentru až do 20. 12. a pak na vybraných akcích Kampusu. Od nového roku vymýšlíme místo, kde by byl merch k prodeji nastálo. Infocentrum totiž zůstane od 21. 12. zavřené kvůli rekonstrukci.  

Součástí tvé práce je taky prodej lístků na různé akce. Na co si návštěvníci Kampusu nejčastěji kupují vstupenku? 

Velký zájem je o výstavy v HYB4 Galerii A, kde bývají velké projekty, jako byla skupinová výstava Moje boty, tvoje boty nebo expozice Vladimíra Skrepla. A pak byl velký zájem o přednášky spojené právě s těmito výstavami, ty byly vyprodané.Velmi oblíbené jsou taky koncerty v E.0 Sále. Třeba dva letošní koncerty americké kapely Sungazer byly vyprodané několik dní předem. 

Infocentrum Kampusu Hybernská je otevřeno od pondělí do čtvrtka od 13 do 20 hodin, v pátek od 13 do 18 hodin. Otevřeno bude až do 20. prosince 2024.

Galerie

No items found.

Invitations by e-mail

Sign up for our newsletter and get regular updates on events and news from Kampus Hybernská.
Thank you for subscribing to the newsletter.
There was some kind of mistake. Please try again. In case of recurring difficulties, please contact.
By submitting the form, you agree processing of personal data.