Jakou roli hraje hudba ve filmu a jak ovlivňuje naše vnímání a prožívání filmového díla? Přednáška se zaměřuje na teoretické uchopení filmové hudby v kontextu tvorby Terrence Malicka a prostřednictvím netradičních metodologických přístupů, jako je hudební sutura, intertextuální interpretace nebo grafická vizualizace, nabízí nové úvahy o vztahu mezi obrazem a hudbou.
Skladby Bedřicha Smetany, Camilla Saint-Saënse či Richarda Wagnera výrazně formují atmosféru a narativní strukturu Malickových diskontinuálních sekvencí – ale vnímáme je všichni stejně? Cílem přednášky je ustoupit od tradičních, univerzalistických filmově-muzikologických teorií a otevřít diskuzi o tom, jak aktivní divácká participace a individuální interpretace mohou zásadně ovlivnit chápání a prožitek filmové hudby.
Jan Kinzl je student magisterského oboru na Katedře filmových studií FF UK a jeho dlouhodobým zájmem je teoretické rozkrytí filmové hudby. Během roku pracuje v programových odděleních MFF Karlovy Vary a MFDF Ji.hlava. Věnuje se tvorbě audiovizuálních esejí, které pravidelně publikuje na Filmovém přehledu a které se objevily i na portálu [in]Transition a v celosvětové kolekci britského časopisu Screen.