O filmech Sofie Coppoly se mluví především v souvislosti s dekorativními povrchy zahlcenými luxusem a její dospívající hrdinky údajně trpí problémy princezen uvězněných ve zlatých klecích. Za pastelově holčičími obrazy a slavným výrokem o tom, že její filmy nejsou o bytí, ale o stávání se někým, je ovšem přítomno vědomí zániku, konečnost a v krajním případě smrt. Ukážeme si, jak se do filmografie této režisérky promítají hororové subžánry, jako je duchařský příběh nebo filmy o pomstě, jak pracuje s monstrozitou nebo v čem se obnovený zájem o její kultovní debut Smrt panen (1999) setkává se současnou vlnou hororových young adult seriálů typu Yellowjackets.
Jarmila Křenková je filmová publicistka, jejíž texty najdete v Cinepuru, A2, Alarmu, Filmu a době nebo časopise Host. Spolupracuje s Radiem Wave a Českým rozhlasem Vltava. Absolvovala studium filmové vědy na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.