Filmový plakát je po smrti. Neremedioval se. Vystřídal ho foršpán. A tak i designéry ve filmovém průmyslu vystřídali odborníci na reklamu a marketing, osoby blízko penězům – producenti. Ti ale sají energii a čas všem zainteresovaným, vytvářejí toxické prostředí a latentně požadují grafickou šablonovitost. Neexistují fakta, pouze interpretace. Bohdan zinterpretuje sebe, svou knihu a vás všechny, co přijdete. Společně nic nového nevymyslíme, ale pokusíme se.
Ojedinělá autorská kniha problematizuje tvarosloví české filmové plakátové produkce mezi lety 1993–2021. Nejtučnější prvky plakátu, obličeje a tituly filmů, redukuje na základní geometrické tvary. Můžeme tak spatřit kompozice, na které se lze dívat jako na grafické matice – drátový model – plakátové behind the scene – protojazyk českého filmového plakátu.
Bohdan Heblík (*1978) za svůj profesní život vytvořil přes dvě stovky plakátů, řadu vizuálních identit (trvalých i sezónních) a nesčetné množství převážně tiskových grafických (ale i motion) prací. Narodil se u brány do Železných hor, od roku 2007 žije a pracuje v Praze. Získal řadu ocenění od European Design Awards, až po výkladový slovník roku za práci na katalogu České filharmonie, kde do ročenky koncertů vložil žargonové výrazy. Založil nakladatelství Najekni, ve kterém vydal knihu Reflexe českého filmového plakátu. Miluje konflikt.
Autor vám při vstupu zkontroluje, zda-li máte přezůvky a správně smotané jogamatky!
Producenti*ky vstup 1.000,- Kč.
Nevhodný dar.
Vizuál: Bohdan Heblík